HTML

blogocska

kicsi gondolatok képecskék a fejemből morzsák és ez a blog morzsa és kenyérdarab kicsi galambok, csipegessétek és zárjátok a lelketekbe hogy én ilyen vagyok

Friss topikok

  • fáradt...: szia, én úgy vettem észre hogy Te sokkal inkább igényelnéd a szüleiddel kialakított őszinte kapcso... (2007.12.19. 23:41) negyedik (otthon)
  • Rohattt: Bocs, de nem tudtam most mindet végigolvasni, mer egyrészt má lassan korán lesz, másrészt mer ebbő... (2007.11.24. 02:43) Mire fel a büszkeség?!
  • Lyrien: Szia! Bocsánat, hogy ilyen későn válaszolok, remélem, még elolvasod... Maga a lakodalom inkább egy... (2007.08.04. 11:54) Esküvő

Linkblog

...

2007.04.12. 23:47 :: Lyrien

Isten elképzlet engem.

Én elképzeltem Istent.

De melyik volt előbb?

A tyúk, vagy a tojás?


Elképzeltem Istent. Vajon Isten a saját képmásomra teremtett engem? Vagy én teremtettem magam Isten képmásásra? Vagy Isten nincs is, csak én elképzeltem Őt, és utána saját magam, a saját képmásomra? Vagy a világ mására? Vagy csak egy vagyok a sok kacat közül, ami egy hatalmas kacat-óceánban hánykolódik vég nélkül? Véges vagyok-e?

Nem tudom.

De eképpen észrevétlenül átcsusszantam a nem-lenni-nem-akarás szférájában. Vajon akarhatok-e még valaha? Csak egy gondolatba kerül... De bárhogyan erőlködök, nem jön a megváltó gondolat. Nem a halált várom. Nem. Csak egy olyan valamit, ami végre visszalök engem egy határozott mozdulattal az akaráshoz. Hogy mit fogok akarni akkor, az már nem fontos. Csak alkotni akarok, akarni akarok, lenni vagy nem lenni akarok. Hogy létezzek.

És elképzeljem önmagam - a saját képmásomra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lyrien.blog.hu/api/trackback/id/tr9757970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása